Ciclo de Conferencias. Publicación y divulgación científicas

Mié, 20/10/2021 - 08:27
17/01/2020
Ímagen difuminada de una conferencia o charla vista desde las asientos de atrás

En el marco de las actividades que desarrolla el Departamento de Medicina Preventiva y Salud Pública de la U. de Granada, el profesor D. Khalid Saeed Khan impartirá cuatro conferencias dirigidas en especial a alumnos de posgrado con el objeto de dotarles de conocimientos y herramientas que faciliten la publicación y divulgación de los resultados de investigación.

Curriculum vitae del profesor D. Khalid Saeed Khan:

Khalid Khan is recently appointed to the prestigious Beatriz Galindo Distinguished Investigator post at the University of Granada. He has published over 400 peer-reviews paper and has an H-index of >90 (by Google Scholar). He has a well-established track record in health technology assessment, evidence syntheses and systematic reviews. He published an authoritative, clear, concise, and practical, systematic review hand book in 2003 which to this day continues to be an essential text for all medical, surgical and health professionals who want to have an easily accessible, quick reference to systematically reviewing the literature. It has also been translated into German and Chinese. His experience in research management and governance includes Clinical Directorship of Research and Development at Barts Health (2014-17) and formerly Directorship of Research and Development at Birmingham Women’s Hospital (2006-10).

• Lugar: Seminario del Departamento. Torre A, Planta 8, Facultad de Medicina
  • Fechas: 27 a 30 de Enero de 2020
  • Idioma: Inglés
  • Contenido de las conferencias:
    • “Designing, conducting and analyzing evidence based medicine”. Fecha 27-Enero-2020
    • “The editorial and peer-review process: Avoiding rejection”. Fecha: 28-Enero-2020
    • “Handling revisions and rejections: Responding to peer-review”. Fecha: 29-Enero-2020
    • “Divulgation of research: Postpublication dissemination”. Fecha: 30-Enero-2020