Bandera English
Bandera Español

NOTICIAS ACTUALES

  • EMA QUESTIONNAIRE

logo EMA The Erasmus Mundus programme gives students a chance to gain educational experiences in different countries with differing teaching and learning traditions and also live in culturally diverse settings. The students of Erasmus Mundus Courses have the opportunity to work in intercultural environments. However, having to both work and live in diverse contexts can also be a challenge. In other words, the very nature of the Erasmus Mundus programme presents multiple opportunities for developing intercultural competencies. That is why it is essential to improve the EM student’s experience as well as improve the EM graduates profile and employability.

Bearing in mind the importance of these features we have developed an Erasmus Mundus Intercultural Competence Needs Analysis. This project aims to explore the potential and the challenges of Erasmus Mundus programmes in terms of intercultural competence - the EMIC. We would appreciate if you could take a few minutes to answer the questionnaire (+-10 min) about your views and experiences with intercultural experiences within Erasmus Mundus. The questionnaire is available HERE

Please answer the questionnaire by 27 January 23:00 CET. Your views can help us improve the experience and address the intercultural competence needs of the Erasmus Mundus students and alumni.

  • LA INTRODUCCIÓN DE VICKY KIRBY A JUDITH BUTLER HA SIDO TRADUCIDA AL ESPAÑOL

PORT-Judith ButlerJudith Butler: Pensamiento en Acción, es una breve introducción a la obra de esta autora clave en la teoría contemporánea, que guía al estudiante a través de las más complejas ideas de una de las más influyentes pensadoras de la cultura actual. Este libro –conciso, accesible y exhaustivo– explora y esclarece las continuas y relevantes contribuciones de Butler a la teoría de género, ofrece nuevas perspectivas sobre los temas centrales de su obra y plantea hasta qué punto su impacto ha determinado la formación de una disciplina como los estudios de género. En especial, el libro considera el trabajo intelectual de Butler en relación con las cuestiones de la sexualidad y la performance, de la identidad y la política, del lenguaje y el poder, todos ellos temas centrales en el pensamiento y la escritura de esta autora. Vicki Kirby sitúa a Butler en el contexto de los teóricos y pensadores contemporáneos, e incluye una entrevista con la propia Butler en la que se tratan los temas clave de su obra, así como sus futuros planes de investigación. Al ofrecer una estimulante y clara explicación de la obra y el pensamiento de esta inspiradora figura, Judith Butler: Pensamiento en acción constituye un recurso fundamental para cualquiera que emprenda el estudio de esta pensadora pionera dentro del campo de la sociología, los estudios culturales, la crítica literaria, el feminismo y la filosofía.

MÁS INFORMACIÓN AQUÍ

  • 8TH EUROPEAN FEMINIST RESEARCH CONFERENCE

IMÁGEN CONFERENCIA Women and men in Europe in the first decades of the 21st century are confronted with acute social, political, cultural, economic and environmental concerns, including increasingly racist politics and nationalist discourses across Europe, huge cutbacks in social services and education, strengthening conservative gender discourses, and an overall climate unfavorable if not hostile to feminist, queer, and other progressive movements. In striving to address these concerns on regional, national and international levels, feminist scholars are re-assessing their theoretical and political toolbox. The 'politics of location', coined by Adrienne Rich in 1976, continues to play a crucial role in these debates. Women's and gender studies cannot do without reflecting on the politics of their locations, but how to use this tool now that locations are constantly shifting? When the locations we inhabit are perceived to be multiple, paradoxical and (in)comparable?

The 8th European Feminist Research Conference invites scholars, students, activists and policy makers to re-visit their politics of location in the light of current crises in Europe and beyond, and to reflect upon the ways in which feminist scholarly tools can be used for understanding and for changing the world.

The 8th European Feminist Research Conference will be held in Budapest, Hungary on May 17-20, 2012.

LEARN MORE

  • EL MÁSTER GEMMA RENUEVA LA CALIFICACIÓN DE EXCELENCIA “ERASMUS MUNDUS” DE LA COMISIÓN EUROPEA

LOGO european commission Una vez más, la Comisión Europea ha seleccionado nuestro Máster en Estudios de la Mujer y del Género con el fin de participar en el programa “Erasmus Mundus” para mejora de la calidad de la Enseñanza Superior en el marco europeo y promover la cooperación y movilidad entre universidades de la Unión Europea y universidades de países no europeos.

La reciente renovación aprobada el mes de Julio en 2011, implicará a nuevas universidades de prestigio en el desarrollo de nuestra enseñanza. Como universidad participante contaremos en nuestro plan de estudio con Rutgers, Universidad Estatal de New Jersey que se destaca por ser la primera institución a nivel mundial que creó un Centro Universitario en Estudios de las Mujeres.

Así mismo el Máster GEMMA será pionero en la implantación de enseñanza virtual mediante un novedoso programa desarrollado en colaboración con CEVUG (Centro de Enseñanzas Virtuales de la Universidad de Granada).



PINCHAR AQUÍ

  • LEY DE IGUALDAD

La Ley de Igualdad, cuyo titulo verdadero es Ley Orgánica 3/2007 de 22 de marzo, para la igualdad efectiva de mujeres y hombres, fue aprobada por las Cortes Generales de España, y publicada en el BOE nº 71 de 23/3/2007.

Resulta necesaria, en efecto, una acción normativa dirigida a combatir todas las manifestaciones aún subsistentes de discriminación, directa o indirecta, por razón de sexo y a promover la igualdad real entre mujeres y hombres, con remoción de los obstáculos y estereotipos sociales que impiden alcanzarla.

Para ver las disposiciones generales de dicha ley PINCHA AQUÍ.

CEI BIOTIC | Universidad de Granada 2024 Mapa del sitio Accesibilidad